Dobry tekst na stronę: Pozycjonowanie vs przyjemne czytanie

Wiele rzeczy opiera się na zrównoważeniu w tym dobry tekst na stronę internetową. Zrównoważony powinien być budżet zarówno państwowy jak i domowy, dieta także najlepiej, jeżeli będzie zrównoważona (przynajmniej tak powie nam każdy dietetyk) i dużo innych rzeczy, od których wymaga się zrównoważenia.

Pisanie artykułów i marketing niewiele się pod tym względem różni, ponieważ istnieje w nim wiele sytuacji wymagających odpowiedniego, delikatnego podejścia. Jednym z największych wyzwań w pisaniu artykułów online jest znalezienie zrównoważenia, kiedy piszemy artykuły przeznaczone na pozycjonowanie, między ich funkcją czytelniczą i SEO. Optymalnym osiągnięciem jest usatysfakcjonowanie ­­­­­zarówno zmieniających się nieustannie wyszukiwarek oraz czytelników artykułów; innymi słowy tekst SEO nie powinien być ani zbyt sztucznie napisany i przesycony strukturą pozycjonerską, ani zbyt „czytelniczy” i ignorujący swoją funkcję zapewnienia stronie internetowej rozpoznawalności w wynikach wyszukiwania.

Dobry tekst na stronę – czym się powinien charakteryzować?

Poniżej przedstawione zostaną główne punkty bądź problemy, z jakimi borykać się mogą seocopywriterzy:

– Napychanie tekstu słowami kluczowymi – kiedy piszesz artykuły jedynie po to, by dobrze służyły optymalizacji strony w wynikach wyszukiwania, pojawia się pragnienie powiększenia liczby słów kluczowych rzekomo poprawiającego SEO. Rezultatem jest coś, co nazwać można „upchaniem tego słowami kluczowymi (ang. „keyword stuffing”) – sytuacja, w której słowo kluczowe pojawia się tyle razy w tekście, że wreszcie zaczyna on wydawać się nienaturalnym. Kiedy czytelnik czyta taki tekst, wkrótce porzuca go i poszukuje następnego.

– Zbyt mało słów kluczowych – jeżeli Twój artykuł schodzi z głównego tematu i nie skupia się na docelowych słowach kluczowych, wyszukiwarka może nie rozpoznać go i nie zaindeksować. Takie artykuły mogą być przyjemną lekturą, ale nie przybliżą Cię ku zadowalającym efektom pozycjonowania.

– Odnalezienie równowagi – Kiedy będziesz przystępował do pisania artykułu, zastanów się nad kilkoma rzeczami:

1. Zanim zaczniesz pisać, zdecyduj które słowa kluczowe będą „obudowywały artykuł”, stanowiły jego zasadniczą część.

1. Stwórz tytuł, który będzie zawierał słowa kluczowe.

3. Pisz artykuł swoimi słowami (nie próbuj na siłę zwiększać ilości słów kluczowych poprzez lanie wody).

4. Sprawdź, czy częstotliwość pojawiania się w tekście słów kluczowych osiąga około 1% (1 słowo kluczowe na każde 100 słów w tekście).

5. Jeżeli gęstość występowania słów kluczowych jest znacznie mniejsza lub wyższa, usuń lub dodaj kilka by zbliżyć się do wartości 1%.

– Dobry do czytania i przyjazny SEO – zawsze sprawdzaj swoje teksty pod kątem tego, jak się je czyta, zanim je umieścisz. Jeżeli nie brzmią naturalnie postaraj się wprowadzić takie zmiany, by zaczęły. Nie idź na żadne kompromisy w kwestii przyjemności z lektury tekstu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *