Wybór nazwy domeny a jej wpływ na pozycjonowanie strony www

Od dłuższego czasu nazwy domen zaczynają mieć duże znaczenie. Jeśli domena jest chwytliwa, prosta w zapisie i wymowie, kojarzy się z produktem lub usługą danej firmy, tym szybciej zostanie zapamiętana przez klientów. Jeśli zostanie zapamiętana, to jest bardzo duża szansa, że klient wróci na stronę firmową bez większych problemów, dzięki czemu powtórnie skorzysta z oferty. Topowe i mocno komercyjne nazwy domen są dawno „pozajmowane” i aby móc się nimi posługiwać należy je odkupić na rynku wtórnym, niekiedy za kwoty kilkuset tysięcy złotych. Czy posiadanie takiej domeny ma sens z punktu ekonomicznego? Według dużej rzeszy specjalistów SEO, nazwa domeny www ma także wpływ na działania pozycjonowania strony, dzięki czemu istnieje mniejszy nakład środków finansowych na podniesienie rankingu w wynikach wyszukiwania na słowa/frazy kluczowe.

Nazwa domeny a pozycjonowanie strony www

W branży pozycjonerskiej istnieją dwa sprzeczne poglądy w stosunku do nazwy domeny a jej wpływem na SEO. Wielu specjalistów od działań pozycjonerskich jest przekonana, że zawarcie w nazwie domeny słowa kluczowego umożliwia skuteczniejsze pozycjonowanie strony jednocześnie przy niższym nakładzie zasobów czy pieniędzy. Druga grupa specjalistów SEO, zajmujących się pozycjonowaniem witryn uważa zaś, że zawarcie słowa kluczowego w nazwie domeny www jest bez znaczenia dla wyszukiwarki Google i nie ma znaczącego wpływu na działania SEO.

Dobra domena

Rozpoczynając nowy projekt związany ze stroną internetową należy zadbać o właściwą nazwę strony www. Jest to niezwykle istotne. Nie tylko dlatego, że nazwa strony ma jak na razie swego rodzaju wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, ale także jest jednym z istotnych czynników na budowanie marki firmy, wizerunku w internecie oraz liczby wejść na stronę.

O czym należy pamiętać wybierając nazwę domeny?

Bez polskich znaków w nazwie domeny

Obecnie jest możliwe wprowadzenie polskich znaków do nazwy domeny. Jednak taki zabieg jest raczej odradzany. Internauci w Polsce przyzwyczaili się już zapisywać nazwy domen bez polskich znaków. Drugim czynnikiem potwierdzającym tę regułę jest to, że jeśli firma planuje ekspansję na rynki zagraniczne, to nazwa domeny zawierająca polskie znaki może być problematyczna dla obcokrajowców. Jako przykład można podać niemieckich internautów, którzy mają spersonalizowane klawiatury komputerów pod względem umlautów i na 100 % nie wiedzieliby jak zapisać polskie litery z „ogonkami” w wyszukiwarce google czy pasku przeglądarki.

Łatwa do zapamiętania

Dobra nazwa domeny charakteryzuje się łatwością zapamiętania. Najlepiej jak zawiera nie za dużo liter, ani znaków typu myślnik. Powinno się też w nazwie domeny unikać cyfr.

Odpowiednie rozszerzenie

pozycjonowanie stronyJeśli chcemy dotrzeć do polskich internautów, zbudować renomę i rozpoznawalność marki, należy zarejestrować lub zakupić domenę z rozszerzeniem .pl . Polscy użytkownicy internetu, co potwierdzają sondaże, najchętniej korzystają ze stron z tą właśnie końcówką. Mają do nich większe zaufanie i darzą ich większym autorytetem. Przekładając na rzeczywistość: Jeśli dokonują zakupów w sklepie internetowym mającym w nazwie rozszerzenie .pl, podświadomie czują że nie będą oszukani i częściej korzystają z usług takiej strony. Jeśli jednak chcemy prowadzić stronę skierowaną do międzynarodowej grupy odbiorców warto zastanowić się nad rozszerzeniem .com lub .net .

Pamiętaj! Wybór dobrej domeny to zaledwie początek zaistnienia w świecie internetu. Drugim, znacznie trudniejszym zadaniem jest, zdobycie topowych pozycji w wynikach wyszukiwania na dane słowa i frazy kluczowe. Agencja RENOMA wie jak to osiągnąć. Wystarczy, że się z nami skontaktujesz już dziś.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *