Pozycjonowanie bez tajemnic: jak korzystać z Google Analystics?

Google oferuje pozycjonerom kilka przydatnych narzędzi, wśród których ważne miejsce zajmuje program Google Analystics. Jego głównym celem jest pomiar skuteczności reklamy oraz umożliwienie kontroli popularności strony internetowej. Korzystanie z tego narzędzia jest proste, chociaż pierwsze kroki mogą sprawiać pewne trudności. Warto zatem postępować według poniższych zasad.

Google analytics. Od czego zacząć?

Przede wszystkim dokonać instalacji Google Analytics, do czego potrzebny jest adres e-mailowy umożliwiający korzystanie z usług Google. Ten etap zazwyczaj nie sprawia problemu, ponieważ wystarczy postępować według uzyskiwanych wskazówek. Podczas instalacji użytkownik musi dokonać wyboru interesującej go wersji programu. Oczywiście, najlepiej wybrać wersję najnowszą. Następny etap może sprawić trochę większe trudności. Należy bowiem umieścić w kodzie swojej strony internetowej tak zwany „kod śledzenia”, który użytkownik otrzymuje w trakcie konfiguracji Google Analytics. W przypadku WordPressa lub popularnych skryptów e-commerce możliwe jest wprowadzenie kodu przez wtyczkę albo bezpośrednio w panelu sklepu.
Po zakończeniu instalacji można przystąpić do korzystania z narzędzia.

Co potrafi narzędzie?

Najważniejsze statystyki, jakie udostępnia Google Analytics to odwiedziny, unikalni użytkownicy, odsłony, średni czas trwania odwiedzin, współczynnik odrzuceń i % nowych odwiedzin. Odwiedziny wskazują na to, ile razy strona została odwiedzona przez wszystkich użytkowników sieci. Unikalni użytkownicy są to natomiast osoby, które weszły na stronę po raz pierwszy. Odsłony to statystyka informująca o tym, ile podstron odwiedzili internauci, natomiast dzięki średniemu czasowi trwania odwiedzin można dowiedzieć się, ile czasu spędzili oni na stronie. Najwięcej wątpliwości wzbudza współczynnik odrzuceń. W tym przypadku właściciel witryny uzyskuje informację o tym, ile osób odwiedziło tylko jedną podstronę. Przed wyciągnięciem jakichkolwiek wniosków z tych statystyk należy nauczyć się właściwie je interpretować. Jeżeli średni czas trwania odwiedzin jest długi, to może to oznaczać, że treści dostępne na witrynie są interesujące dla użytkowników, ale z drugiej strony może wynikać z niewłaściwego układu, przez co internautom trudno jest odnaleźć potrzebne informacje.

Możliwości, jakie daje Google Analytics są znacznie większe, dlatego warto się z nimi zapoznać i rozpocząć korzystanie z tego przydatnego narzędzia. W Internecie nie brakuje artykułów, które będą pomocne w przypadku ewentualnych problemów z obsługą programu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *