Pozycjonowanie i optymalizacja jest kompromisem pomiędzy pracą twórcy strony, a użytkownikiem. „Adwokatem” tego ostatniego jest SEO manager.

Pozycjonowanie i optymalizacja. Od czego zacząć?

Sukces strony zależy od wielu czynników. Pozycjoner musi mieć pewność, że wszystkie elementy będą mu posłuszne i może na nie liczyć planując strategię działań marketingowych. Pierwszym krokiem na drodze do wysokiej pozycji strony jest audyt strony www.

Inspekcja serwisu powinna zawierać następujące elementy.
– zanalizowanie błędów w kodzie strony, uniemożliwiających właściwe wyświetlanie w różnych przeglądarkach.
– jeśli serwis ma być dostępny dla urządzeń mobilnych, warto sprawdzić, czy wszystkie zaplanowane elementy wyświetlają się i działają poprawnie.
– wypada też, na początku sprawdzić startową pozycję w Google.
– od oryginalności tekstów, w późniejszym czasie też będzie zależna pozycja serwisu, dlatego muszą być niepowtarzalne.
– by nie zniechęcać użytkowników do korzystania ze strony, należy sprawdzić czas ładowania wszystkich elementów

Keywords, czyli słowa kluczowe – co to jest?

Następnym krokiem jest analiza istniejących i ewentualne zmiany słów kluczowych. Są to pojedyncze słowa i całe frazy, najchętniej wpisywane w okienko wyszukiwarki, przez użytkowników internetu. Musimy wybrać frazy najlepiej opisujące prowadzoną działalność i przeanalizować je pod kątem konkurencyjności, czyli kogo należy pokonać na drodze do Top 10.
Jak dzielimy słowa kluczowe?
– brandowe; dotyczą konkretnych marek
– ogólne; składające się z maksymalnie dwóch słów i zwykle trudne do pozycjonowania (w zależności od popularności)
– long tail, czyli frazy długiego ogona; czym dłuższa fraza, tym mniejsza jej popularność i łatwiejsze pozycjonowanie

Dostosowanie serwisu do „wymogów”, pozyvjonowanie i optymalizacja

Zabiegi optymalizacyjne mają za zadanie dostosowanie:
– kodu witryny – by odwiedzające ją roboty wyszukiwarek mogły bez trudu znaleźć potrzebne elementy i dokonać indeksacji.
– treści – też po części dla programów sprawdzających, gdyż przeprowadzana jest przez nie analiza oryginalności zawartości. Jednak treść, głównie ma służyć użytkownikom.
– całość serwisu – dostosowuje się, by osoby niepełnosprawne też miały łatwy dostęp do zawartych w nim informacji.
– jeśli oczekujemy, że naszą stronę będą odwiedzać użytkownicy – urządzeń mobilnych – należy poczynić zmiany w strukturze kodu html, by przeglądarki odpowiednio go interpretowały.

Przechodzimy do sedna.

Kiedy została wykonana wyżej wspomniana praca, można zabrać się za pozycjonowanie. Proces dość żmudny i zwykle po kilku dniach jeszcze nie widać efektów. Polega w dużej mierze na zdobywaniu wartościowych linków prowadzących do pozycjonowanej strony. Między innymi dlatego budowane są zaplecza w formie powiązanej ze sobą sieci stron zapleczowych. Wykorzystuje się do tego również media społecznościowe, blogi i metody marketingowe związane z usługami Google.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *