Pozycjonowanie lokalne – co daje i dlaczego warto stosować?

Google pracuje nad coraz większą personalizacją wyników wyszukiwania. Główną przesłanką takiego działania jest chęć prezentowania użytkownikom, wyników najbliższych ich oczekiwaniom, będących w ścisłej korelacji z zapytaniami. Głównym narzędziem do szukania zgodności między oczekiwaniami i efektami jest geolokalizacja. Tak więc pozycjonowanie lokalne jest szansą dla firm działających lokalnie i stacjonarnie, by zaistnieć na zatłoczonym rynku wyszukiwania. Pozycjonowanie i optymalizacja w ujęciu lokalnym nieznacznie różni się od tradycyjnego marketingu sieciowego zajmującego się ustalaniem pozycji serwisów.

Komu dedykowane jest pozycjonowanie lokalne?

Grono firm korzystających z tej usługi, to małe i średnie firmy z zasięgiem działania ograniczającym się do miejscowości będących ich siedzibą. Jest też furtką w celu ominięcia konkurencji przez firmy duże, chcące zaistnieć lokalnie, pod warunkiem, że będą posiadały filie w każdy mieście, o które postanowią zawalczyć.

SEO optymalizacja w ruchu lokalnym

Zacząć należy od danych teleadresowych. Powinny być jak najpełniejsze i w całym serwisie muszą zawierać te same dane. Oprócz działu kontakt można je umieścić na każdej podstronie w stopce u dołu każdej odsłony. Jeżeli firma posiada filie, tworzymy dla każdej lokalizacji podstronę poświęconą tylko wybranemu adresowi. Szczególnej uwagi wymaga meta tag <title>. Należy go rozbudować tak, by oprócz nazwy strony zawarte w nim były brand, czyli nazwa firmy-marka i miejscowość będąca siedzibą.

Treść organizujemy przy pomocy nagłówków, zaczynając od h1. Teksty, oryginalne z odniesieniami do firmy i jej lokalizacji, jednak nic na siłę. Tekst ma w naturalny sposób przekazywać tylko ważne informacje i nie może być na wyrost przesycony frazami kluczowymi.

Zdobywanie odnośników, czyli link building?

Wartościowe linki prowadzą ze stron o podobnej tematyce. Najlepiej, jeśli mają też charakter lokalny. Bardzo dobrze do tego nadają się media społecznościowe, blogi o zasięgu lokalnym lub branżowe katalogi.

Jedno przemyślenie nt. „Pozycjonowanie lokalne – co daje i dlaczego warto stosować?

  • Dobra pouczająca informacja dla początkujących w rozreklamowaniu swojej firmy w internecie-dziękuję, będę się trzymał tych zdobytych tutaj wartościowych wiadomości. Ja właśnie amatorsko dodaje wpisy naszej firmy ABC Przeprowadzki Kraków Transport.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *