Słownik pojęć SEO

„Istnienie serwisu internetowego jest bezcelowe, jeżeli prawdopodobieństwo jego znalezienia przez potencjalnego użytkownika (potencjalnego klienta) jest żadne lub znikome. Marketing internetowy w wyszukiwarkach (z angielskiego: search engine marketing – SEM) służy poprawianiu dostępu użytkownika do serwisu poprzez zwiększenie jego widoczności w wyszukiwarkach.

Jeśli zaczynasz przygodę z pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych, na początek zapoznaj się kilkoma pojęciami związanymi z branżą.

Search algorithm/ Algorytm wyszukiwania

Zazwyczaj odnosi się do Google, Algorytm Wyszukiwania jest systemem, który określa jakie strony jakie strony będą odnajdywane pod poszczególnymi słowami kluczowymi.

SEM

SEM – SEM to skrót od angielskiego wyrażenia „Search engine marketing” i odnosi się do opłacanego umieszczania stron w SERP. SEM jest formą marketingu internetowego, który często posługuje się technikami SEO dla uzyskania wysokich wyników w SERP.

SERP

SERP jest skrótowcem frazy „Search Engine Ranking Page” i odnosi się do listy wyników wyszukiwania jaką wyświetla wyszukiwarka po wpisaniu do niej słów kluczowych.

SERP Volatility/ Zmienność SERP

SERP Volatility odnosi się do fluktuacji wyników wyszukiwania. Wariacje w algorytmicznie sterowanym SERP mogą wyniknąć z powodu zmian w treści strony, liczbie linków, jakie ta strona posiada na innych witrynach. Konkurencyjnością w danej niszy albo dla danego słowa kluczowego. Te fluktuacje mogą pojawiać się nawet codziennie lub co godzinę.

Search Query/ Zapytanie w Wyszukiwarce

Search Query odnosi się do zapytania, jakie użytkownik internetu wprowadza do wyszukiwarki. Każdego razu kiedy internauta „poszukuje” czegoś w wyszukiwarce i naciska „enter”, zapytanie jest rozpatrywane przez wyszukiwarkę. Każde zapytanie dostarcza danych wyszukiwarkom dzięki czemu generowane rezultaty wyszukiwań są bardziej trafne.

Snake Oil

„Snake oil” jest terminem, którym określa się sprzedawcę/akwizytora oferującego gwarancje webmasterskiego na pojawienie się strony na pierwszych pozycja wyników wyszukiwania pod dane słowo kluczowe. Zazwyczaj przekonują właścicieli stron internetowych, że ich strony nie są wystarczająco optymalizowane i obiecują wysokie wyniki wyszukiwań za nieprzyzwoicie wysokie sumy pieniędzy.

Sockpuppet

Sockpuppet to internetowa tożsamość stworzona w celu ukrycia prawdziwej tożsamości albo przyjmująca wiele profili użytkowników internetowych. Sockpuppet zwykle występuje jako osoba trzecia, broniąca lub wspierająca jakąś osobistość albo organizację.

Social Bookmarking/ Zakładki Społecznościowe

Zakładki Społecznościowe to część strategii budowania linków polegającej tworzeniu zakładek na stronach społecznościowych takich jak Wykop, Dijgo i tym podobnych. Te zakładki są zwykle porządkowane w liście na publicznym profilu. Jeżeli zakładki będą atrakcyjne i zdobędą odpowiednią ilość głosów/wejść, to jest prawdopodobne, że znajdą się na pierwszych stronach tych serwisów.

Social media poisoning/ Trucie w mediach społecznościowych

Trucie w mediach społecznościowych jest techniką z rodzaju black hat SEO odnoszącą się do praktyki generowania spamerskiej treści podszywając się przy tym pod swojego konkurenta. Zamierzeniem tej techniki jest oczernienie danej marki, przedstawienie jej jako spamerskiej w mediach społecznościowych, na forach, blogach itp.

Spam Ad Page/ Spamowa witryna reklamowa

„Spam ad page” odnosi się do strony www przeznaczonej do czerpania zysków z reklamy, której treść jest generowana automatycznie przez maszynę. Tego rodzaju strony nie przedstawiają sobą żadnej wartości dla internautów, są jedynie techniką reklamową.

Spambot

Spambot jest automatycznym programem rozsyłającym spam. Spamboty mogą gromadzić adresy e-mail na chat-roomach albo forach internetowych.

Spider Trap/ Pułapka Na Pająka

Spider trap odnosi się do zestawu linków, które powodują, że algorytm Google nazywany również pająkiem rejestruje nieskończoną ilość stron, które faktycznie nie istnieją na stronie lub powoduje unicestwienie słabo zaprogramowanego bota Google. Pułapki Na Pająki mogą być tworzone nieświadomie bądź z premedytacją w celu złapania spambota.

Supplemental Index/ Suplementarny Indeks

Suplementarny Indeks odnosi się do drugiej, podrzędnej bazy danych Google zawierającej strony uważane za mniej ważne. Ważność strony jest mierzona przez liczbę linków wiodących do niej. Jeśli, zgodnie z algorytmem Google, strona ulega deprecjacji, nie pojawi się we właściwych wynikach wyszukiwania. Będzie znajdować się na stronie suplementarnej, która będzie brana pod uwagę w wynikach wyszukiwania tylko wtedy, jeśli brakuje jakichś stron w głównym indeksie. Suplementarne wyniki wyszukiwania rzadko pojawiają się na listach i dlatego mają niewielkie znaczenie dla Google.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *