Dlaczego jakość treści na stronie internetowej jest tak ważna? Czyli jak pisać, aby trafić do Klienta

W branży marketingu internetowego popularne jest powiedzenie content is the king. Co jednak powoduje, że to właśnie wysokiej jakości treść jest dzisiaj w cenie? W jaki sposób tworzyć content, aby klienci sami chcieli odwiedzać stronę i chętnie na nią powracali? Tego wszystkiego dowiesz się już za chwilę.

Wartościowa i unikalna treść wspomaga pozycjonowanie

Powszechną praktyką – zwłaszcza wśród właścicieli sklepów internetowych – jest kopiowanie gotowych treści z innych źródeł, np. ze strony producenta. Takie praktyki mocno utrudniają jednak pozycjonowanie strony. Algorytmy Google potrafią rozpoznawać unikalność contentu i m.in. na tej podstawie określają wartość strony. Jeżeli duplicate content będzie występować jednocześnie na wielu podstronach, wtedy istnieje ryzyko otrzymania kary w postaci filtra algorytmicznego. Pozycjonowanie będzie wtedy znacznie bardziej czasochłonne i kosztowne.

Czynnikiem wpływającym na pozycję strony w wyszukiwarce jest również tzw. współczynnik odrzuceń. Przydatne i przystępnie napisane treści są chętnie czytane i użytkownicy chętnie do nich wracają. Im więcej czasu spędzają na Twojej stronie, tym większe są szanse na osiągnięcie topowych pozycji w Google. Poza tym nadal kluczowe znaczenie w SEO odgrywa ilość, a od pewnego czasu również jakość linków prowadzących do strony. Jeżeli zadbasz o wartościową treść, wtedy możesz być pewien tego, że inne osoby będą do niej naturalnie linkować z portali Social Media, własnych blogów czy innych miejsce w Sieci.

Jak tworzyć treści, które trafiają prosto w serce?

Przede wszystkim na chwilę zapomnij o tym, że chcesz za pomocą treści zwiększać zyski swojej firmy. Oczywiście taki jest ostatecznie cel, ale klient nie może się dowiedzieć, że chcesz mu coś sprzeda

. Metody rodem z telezakupów Mango już dawno się nie sprawdzają. Skup się zatem przede wszystkim na potrzebach Klienta. Zastanów się, na jakie pytania chce on uzyskać odpowiedź i podaj mu ją w przystępnej formie. Unikaj niezrozumiałego, branżowego języka i powstrzymaj się od zachwalania swojej firmy. Nie pisz, że jest ona najlepsza, wyjątkowa, konkurencyjna i oferuje wysokiej jakości produkty w niskich cenach. To tylko nic nieznaczące frazesy, które nikogo nie przekonają. W zamian twórz artykuły poradnikowe, dostarczaj sprawdzonej wiedzy, przybliżaj trendy z branży i dziel się zdobywanym doświadczeniem.

Zadbaj nie tylko o wartość merytoryczną, lecz także nadaj treści odpowiednią formę. Dziel bloki tekstów na przejrzyste akapity, stosuj śródtytuły, listy wypunktowane, wyliczenia, wytłuszczenia, podkreślenia etc. Dzięki temu artykuł będzie się po prostu przyjemniej i szybciej czytać. Warto również wzbogacić tekst o infografiki, zdjęcia, wykresy, krótkie nagrania video czy odnośniki do badań i raportów. Wystrzegaj się poza tym jak ognia błędów ortograficznych, stylistycznych i interpunkcyjnych. Utracony wizerunek bardzo ciężko będzie Ci później odbudować.

Podsumowanie

Teraz już nie powinno być dla Ciebie żadną tajemnicą, dlaczego content jest królem w marketingu internetowym. Zapamiętaj raz na zawsze, że treść powinna być unikalna, przystępna w odbiorze oraz przystosowana do cech i potrzeb klientów z Twoich grup docelowych. Nie skupiaj się na reklamowaniu i zachwalaniu swojej oferty. Skoncentruj się na budowaniu pozycji branżowego eksperta, który dba o tworzenie bliskiej więzi ze swoimi odbiorcami. Na wzrost wyników sprzedażowych przyjdzie Ci wprawdzie trochę poczekać, jednak będą one trwałe i nie narażą Twojej firmy na straty wizerunkowe.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *